Stacje obsługi pojazdów

Decydując się na budowę stacji obsługi i kontroli pojazdów, warto zastanowić się nad zastosowaniem nowoczesnej i lekkiej konstrukcji stalowej. Na czym opiera się konstrukcja hali stalowej przeznaczonej dla takiej stacji? Co to jest technologia Remco? Jakie są zalety tego typu konstrukcji? O tym piszemy poniżej.

Hale stalowe mają bardzo szerokie zastosowanie w budownictwie przemysłowym. Mogą służyć jako hale produkcyjne, handlowe, magazynowe, , sportowe, logistyczne, chłodnie, sortownie, a także jako stacje obsługi i kontroli pojazdów. Również te ostatnie znajdują się w ofercie firmy Ocmer, zajmującej się projektowaniem, budową i montażem tego typu obiektów. Poniżej krótkie wprowadzenie do tematu stalowych konstrukcji z przeznaczeniem do użytkowania jako stacja obsługi pojazdów oraz opis dwóch przykładowych realizacji takich inwestycji.

Konstrukcja hali przeznaczonej dla stacji obsługi pojazdów

Konstrukcja dachu oraz ścian poszczególnych obiektów stalowych jest dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta oraz konkretnego zastosowania. Przykładowo, wykorzystuje się konstrukcję dachu z membraną PVC, to szkielet dachu wykonuje się z zimnogiętych kształtowników stalowych, do których z kolei mocowane są panele z blachy trapezowej. Te pokrywa się z obu stron cynkiem i powleka farbą poliestrową od strony wewnętrznej, czyli od strony hali. Na panelach blachy trapezowej kładzie się folię PE grubości 0,2 mm jako paraizolację. Na folii układa się płyty z wełny mineralnej o grubości 150 mm o współczynniku U=0,28 W/m2K albo o grubości 200 mm, dla których współczynnik U=0,21 W/m2K. Maty te stanowią izolację termiczną. Warstwa zewnętrzna to membrana PVC 1,2 albo 1,5 mm.

Tak jak hale stalowe o innych zastosowaniach, także i te przeznaczone na stacje obsługi pojazdów budowane są według sprawdzonej technologii Remco. System ten bazuje na lekkiej konstrukcji (kilkanaście kg/m2) i dużych rozpiętościach bez konieczności stosowania słupów wewnętrznych (do 80 m). System pozwala również optymalnie dopasować rozstawy słupów wewnętrznych, jeżeli takie wystąpią, do potrzeb konkretnego klienta.

Zasadnicza konstrukcja nośna hali jest wykonana z blachownicowych ram stalowych, które składają się ze słupów i rygli o sztywnościach zgodnych z przebiegiem momentów zginających. Dzięki takiemu rozwiązaniu hale charakteryzują się dużą wytrzymałością.

Płatwie dachowe oraz rygle ścienne w postaci zimnogiętych kształtowników są wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. Sztywność przestrzenna całej konstrukcji wynika z zastosowania stężeń typu „X” z okrągłych prętów montowanych w dachu oraz ścianach podłużnych i szczytowych. Wszystkie elementy konstrukcji łączy się za pomocą śrub.

W opisywanej technologii można budować hale i wiaty jedno i wielonawowe, nieocieplone lub ocieplone, a także o dachach jedno i dwuspadowych. Konstrukcję hali dostosowuje się do konkretnych zastosowań. W tym wypadku, jeśli jest to stacja obsługi i kontroli pojazdów, może być wyposażona w myjnię, kanał diagnostyczny, przestrzeń biurową itd.

Podstawowa konstrukcja hali stalowej może być zbudowana w przeciągu miesiąca. Firma Ocmer jako jedyna w Polsce buduje hale w opisanym wyżej systemie Remco.

Zalety lekkich konstrukcji stalowych

Obecnie wielu przedsiębiorców planujących otworzyć stację obsługi i kontroli pojazdów rozważa wybudowanie hali stalowej o lekkiej konstrukcji. Dlaczego? Rozwiązanie takie ma szereg zalet. A oto niektóre z nich:

  • możliwość dostosowania projektu do indywidualnych potrzeb inwestora
  • atrakcyjna cena, dzięki czemu na wybudowanie hali stalowej może pozwolić sobie wielu przedsiębiorców
  • dość krótki czas realizacji inwestycji – podstawowa konstrukcja stalowa może być ukończona w ciągu 30 dni
  • łatwość eksploatacji hali
  • łatwość ewentualnej rozbudowy
  • duża wytrzymałość.

To powoduje, że dla wielu firm budowa obiektu o lekkiej stalowej konstrukcji jest lepszym rozwiązaniem niż inwestycja w tradycyjną, murowaną halę, której wybudowanie jest zarówno droższe, jak i o wiele bardziej czasochłonne.

Przykładowe realizacje stacji obsługi pojazdów

Firma Ocmer ma duże doświadczenie w budowaniu hal stalowych, w tym także tych pełniących funkcję stacji obsługi i kontroli pojazdów. Jedną ze zrealizowanych przez firmę inwestycji jest stacja obsługi samochodów DAF wykonana dla firmy transportowej HZ Transport. Jest to hala serwisowa wraz z częścią socjalną o powierzchni 1000 metrów kwadratowych. Obiekt został wybudowany w Częstochowie. Kompleksowa usługa obejmowała zarówno stworzenie pełnobranżowej dokumentacji budowlanej, uzyskanie pozwolenia na budowę stacji, jak i pełne wykonawstwo.

Druga przykładowa realizacja to budowa hali-stacji obsługi pojazdów dla firmy transportowo-spedycyjnej PHU Adamek. Jest to hala serwisowa o powierzchni 825 metrów kwadratowych, dodatkowo wyposażona w myjnię samochodową. Stacja obsługi pojazdów powstała w Żarach. Usługa obejmowała nie tylko wykonanie projektu konstrukcyjnego hali, ale także dostawę i montaż.

Z pełną ofertą firmy Ocmer Sp. z o.o. można zapoznać się na stronie: http://www.ocmer.com.pl/hale/stacje-obslugi-samochodow

Napisz Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *