Co powinna zawierać gwarancja na produkty producenta dachówek

Nie ulega wątpliwości, iż dach to jeden z najważniejszych elementów w każdym budynku. To dzięki niemu obiekt jest szczelny i skutecznie zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi, w szczególności opadami. Trwałość pokrycia dachowego zależy w dużej mierze od jakości dachówek. Przy ich wyborze warto zwrócić szczególną uwagę na gwarancję. Do czego powinien zobowiązać się producent pokryć dachowych?

Gwarancja na pokrycia dachowe – dlaczego tak istotna?

Dachówki, czy to ceramiczne, betonowe czy też blachodachówki, to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w branży budowlanej. Tego typu pokrycia dachowe są niezwykle funkcjonalne i wytrzymałe, a do tego znakomicie się prezentują. Są one szczególnie cenione ze względu na swoją trwałość, której poświadczenie stanowi gwarancja na produkty producenta dachówek.

Najlepsze dachówki posiadają wieloletnie gwarancje obejmujące okres trzydziestu, a nieraz nawet pięćdziesięciu lat. – Mówi przedstawiciel hurtowni pokryć dachowych DACHLUX z Warszawy. – Takie dobrowolne oświadczenie producenta potwierdza wysoką jakość produktu i jego trwałość. Warto jednak pamiętać, iż gwarancja obejmuje szereg warunków zobowiązania, dlatego przy zakupie dachówek warto dokładnie zapoznać się z jej szczegółami.

Zakres gwarancji na produkty producenta dachówek

Gwarancja, jako dobrowolne zobowiązanie, obejmuje zakres zobowiązań, ale też praw zarówno producenta, jak i kupującego co do jakości oferowanego produktu oraz ewentualnych działań na wypadek stwierdzenia jego wadliwości. Odpowiednio sporządzona gwarancja powinna zawierać:

  • Potwierdzenie jakości produktu – spełnianie wymagań obowiązujących norm, w przypadku dachówek określających m. in. właściwości geometryczne i fizyczne, w tym stopień przesiąkliwości czy też mrozoodporności.
  • Zakres obowiązków producenta – to zobowiązania, których podejmuje się producent, w razie wykazania przez kupującego wad fizycznych dachówek. Dotyczą one m. in. sposobu i czasu wymiany towaru, a także zwrotu kosztu dostawy produktów oraz wykonania prac dekarskich.
  • Wyłączenia z gwarancji – to wykaz sytuacji, w których gwarancja nie zostanie udzielona. Należą do nich najczęściej efekty działania sił wyższych, ale też błędy w działaniu projektanta czy wykonawcy, w tym niewłaściwy sposób użytkowania dachówek.
  • Zasięg i czas – to ważne informacje mówiące o tym, przez jaki okres oraz gdzie dokładnie obowiązuje gwarancja.

Oprócz tego w gwarancji powinny się znaleźć dokładne informacje o producencie, w tym dane kontaktowe.

Gwarancja na produkty producenta dachówek – na co zwracać uwagę?

Pamiętajmy, że pokrycie dachowe to nie tylko dachówki. Jakość i trwałość pokrycia, a więc również komfort i bezpieczeństwo domowników, zależy w dużej mierze także od różnego rodzaju akcesoriów wykorzystywanych przy wykonywaniu dachu. Dotyczy to zwłaszcza newralgicznych stref, takich jak styki pokrycia czy też otoczenie otworów okiennych i przewodów kominowych, które to miejsca są szczególnie narażone na ryzyko powstania nieszczelności. Z tego powodu gwarancja na produkty producenta dachówek powinna obejmować nie tylko same dachówki, ale też akcesoria, takie jak np. systemy mocowań, kosze czy elementy wentylacji. Taka gwarancja to znakomite zabezpieczenie i spokój dla inwestora.

Napisz Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *